Rebecka börjar bli stor =)

Idag gjorde Rebecka stora fram steg =) hon fick sin "luftbad" igen alltså gå naken, o i ett år har vi försökt pott träna utan lycka men idag helt plötsligt sa hon att hon måste kissa o jag satte henne på toa o rätt vad det var så kissade hon, gissa om jag blev glad att hon äntligen gjorde det, nu får vi bara hoppas att hon fortsätter med det oxå! För ca 2veckor sen började hon sova hela nätter oxå alltså hon ville inte ha natt vällingen så nu sover hon oftast mellan 20.00-07.00. Hon börjar bli stor =)

Igår var jag hos Satu (barndoms kompis) så Rebecka fick leka med hennes dotter Nicole (nukke) och Vanessa som Rebecka tyckte riktigt mycket om. David är lite för liten för att leka med flickorna o stackars honom säger jag bara när han blir större, han har inget att säga emot 3 halv finska flickor =). Satu är ju gravid med tvillingar, jag hade förväntat mig att hon skulle ha riktigt stor mage hon är ju ändå i vecka 22 men nix hon hade en söt liten mega bara. Spontana tanken kom när jag såg hennes mege att jag oxå men NEJ när jag tänker efter aldrig mer i alla fall på minst 10år!!!!!

Var hos mamma o åt middag idag tacos (kiitos mamma) riktigt gott var det oxå jami!!!! Brorserna Marko och Petri var där med o Markos flickvänn Bo. Det är alltid lika trevligt när vi träffas alla, borde bara vara lite oftare tycker jag.
Nu försöker jag lägga Rebecka men hon vill bara läsa böcker i sängen, satt där med henne i 30min o läste men nu får hon läsa för sig själv och somna sen för i morron är det dagis dag igen eller eida som Rebecka kallar dagis för =)

I morron måste jag till coop sen hem o städa eller så väntar jag med städningen till Tisdag när Daniel är hemma så får han hjälpa till... trodde jag ja, så jag tror att det måste bli i mororn i alla fall om jag vill ha det ordenkligt gjort!!!

Kommentarer
Postat av: Satu

Hello!



Va roligt att Rebecka gick på pottan själv!!! =) Precis när vi pratade om det också! Hihihi...



Har hon gjort det fler gånger?



Hur mår ni annars då?

Kraaam

2010-02-10 @ 11:22:24
URL: http://mybabydolls.blogg.se/
Postat av: Satu

Va roligt att du röstar på oss! =) Kraaam!

Hur mår ni annars då?

Har Rebecka gått på pottan själv mer då?

2010-02-13 @ 22:48:31
URL: http://mybabydolls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0